تاج گل ترحیم باید چطور باشد؟

یکی از روش‌های ابراز همدردی در مراسم عزاداری، هدیه دادن تاج گل به صاحب عزا است. در واقع با این کار می‌توان میزان غم و همدردی خود را به خانواده متوفی بیان کرد و تسلی دل داغ دیدگان شد. اما هر گلی برای استفاده در مراسم ترحیم مناسب نیست و تاج گل ترحیم باید ویژگی‌های مختلفی داشته باشد. پس تاج گل ترحیم باید چطور باشد؟ در ادامه مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد. همراه ما باشید:

تاج گل ترحیم چیست؟

یکی از عادات جالبی که تقریبا در همه جای جهان وجود دارد، هدیه دادن گل به دیگران است. گل‌ها می‌توانند پیام‌های مختلفی را به همراه داشته باشند و به دلایل مختلف مورد استفاده قرار گیرند. یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از گل‌ها، بیان احساسات است. به طور معمول ما برای ابراز احساسات مختلف مانند غم، شادی و یا ابراز محبت به دیگران، از انواع گل‌ها استفاده می‌کنیم.

استفاده از گل‌ها در مراسم‌های مختلف به یک شکل نیست و باید در هر مراسمی به طور خاص از گل‌های متفاوت با اشکال مختلف استفاده کرد. یکی از رسوم جالب و البته پسندیده‌ای که در میان ایرانیان وجود دارد، تقدیم گل در مراسم سوگواری به صاحب عزا است. در واقع با این کار میزان ارادت به متوفی و همدردی خود را با داغ دیدگان اعلام می‌شود.

در چنین مواقعی استفاده از گل‌ها به شکل شاخه‌ای، دسته‌ای یا سبدی مناسب نیست و باید از تاج گل ترحیم استفاده کرد. تاج گل ترحیم در واقع مجموعه‌ای از انواع گل‌ها است که در کنار هم روی یک پایه چوبی قرار می‌گیرند و به طور مستقیم به محل مراسم یا مسجد فرستاده می‌شوند.

ویژگی‌های تاج گل ترحیم چیست؟

تاج گل انواع مختلفی دارد و هر نوع آن به دلیل برخورداری از ویژگی‌های متفاوت، در مراسم شادی یا ترحیم استفاده می‌شود. از جمله ویژگی‌های تاج گل ترحیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تاج گل‌های مورد استفاده در مراسم عزاداری به طور معمول شکل ساده‌ای دارند.
  • رنگ گل‌های به کار رفته در تاج گل ترحیم محدود است و تنها از رنگ‌های سفید، سبز، زرد و یا صورتی ملایم در آن‌ها استفاده می‌شود.
  • نوع گل‌هایی که در این نوع تاج گل استفاده می‌شود شامل گلایل، لیلیوم، داوودی، زنبق و میخک است.
  • در تزئین تاج گل از نوارهای مشکی استفاده می‌کنند.
  • در کنار این ویژگی‌ها یک تاج گل مناسب و آبرومندانه از گل‌های باکیفیت و تازه تهیه می‌شود و هیچ لکه، زردی و پژمردگی روی گل‌های آن به چشم نمی‌خورد‌.
  • جنس پایه آن از چوب باکیفیت است و می‌تواند به راحتی وزن گل‌ها را تحمل کند و به راحتی نمی‌شکند.
  • از دیگر ویژگی‌های تاج گل ترحیم می‌توان به قابلیت ایستایی و جابجایی آسان اشاره کرد.

معنا و مفهوم گل‌های به کار رفته در تاج گل ترحیم

هر نوع گلی که در تاج گل ترحیم به کار گرفته می‌شود دارای معنا و مفهومی خاص است و می‌تواند پیام‌های مختلفی را از طرف هدیه دهنده گل به خانواده متوفی داشته باشد.

  • همان طور که گفتیم لیلیوم یکی از انواع گل‌های مورد استفاده در تاج گل ترحیم است. این گل زیبا نشانه صداقت، ارزش‌های اخلاقی والا و نشانگر قدرت است.
  • لیلیوم نوع دیگری از گل‌های تاج گل ترحیم به شمار می‌رود که میزان احساسات قلبی هدیه دهنده به فرد متوفی را نشان می‌دهد. استفاده از این گل از زمان‌های بسیار دور رایج بوده است‌.
  • گل زنبق یکی از جذاب‌ترین گل‌های تاج گل ترحیم محسوب می‌شود که علاوه بر زیبایی بخشیدن به تاج گل، نمادی از خلوت روح و معصومیت هستند. گل‌های زنبق از جمله گل‌های معروفی هستند استفاده از آن‌ها در مراسم سوگواری به گذشته‌های بسیار دور باز می‌گردد. گل زنبق رنگ‌های متنوعی دارد اما به طور معمول رنگ سفید آن در مراسم سوگواری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • میخک نمونه‌ای دیگر از گل‌های مناسب برای مراسم ترحیم است که در رنگ‌های قرمز و سفید وجود دارد. گل میخک قرمز پیام‌آور محبت بوده و میخک سفید نشان از تولد دوباره، پاکی و بی‌گناهی است.
  • گل‌های جذاب ارکیده هم در طراحی و چیدمان تاج گل ترحیم نقش ویژه‌ای دارند. این گل‌ها می‌توانند میزان عشق و محبت عمیق شما را به متوفی بیان کنند و نشانگر عشق ابدی هستند. ارکیده نیز رنگ‌های مختلفی دارد، اما مناسب‌ترین رنگ‌های آن برای استفاده در مراسم سوگواری گل‌های صورتی و سفید است.
  • گل داوودی یکی از جذاب‌ترین گل‌های مورد استفاده در مراسم سوگواری است که استفاده از نه تنها در ایران، بلکه در نقاط مختلف جهان رواج دارد. این گل با رنگ‌های جذابش از جمله زرد، نقش موثری در زیبایی و ایجاد جلوه در تاج گل داشته و پیام‌آور راستی و صداقت است.

خرید تاج گل ترحیم

به طور معمولا زمانی که افراد به هر دلیلی شرایط لازم برای شرکت در مراسم ترحیم را نداشته باشند با خرید تاج گل و ارسال آن به محل عزاداری با صاحبان عزا ابراز همدردی می‌کنند. برای ارسال به موقع تاج گل به محل مدنظر لازم است چندین ساعت قبل از شروع مراسم اقدام به سفارش کنید؛ چراکه پروسه آماده‌سازی آن طولانی است و اگر زودتر دست به کار نشوید تاج گل در زمان مناسب به محل مراسم ارسال نخواهد شد.

یکی از بهترین روش‌های سفارش تاج گل که به شدت سبب کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در زمان می‌شود، مراجعه به گل فروشی‌های آنلاین و سفارش خرید محصول به صورت اینترنتی است. باتوجه به اینکه در این روش امکان مشاهده گل‌ها از نزدیک وجود ندارد، بسیاری از افراد از سفارش و خرید اینترنتی تاج گل صرف نظر کرده و خریدهای حضوری را به خرید‌های آنلاین ترجیح می‌دهند. در حالی که خرید اینترنتی دارای مزایای بیشتر است.

باتوجه به این موضوع اگر یک سایت معتبر و قابل اطمینان را پیدا کنید، می‌توانید خریدی فوق العاده رضایت بخش را تجربه نمایید. یکی از بهترین سایت‌ها در حوزه فروش انواع تاج گل ترحیم سایت معتبر آنام فلاور است‌. شما می‌توانید با خیالی آسوده به این مجموعه اطمینان کنید و سفارش خرید خود را داخل سایت آنام فلاور ثبت کرده و پس از پرداخت هزینه، در اسرع وقت منتظر دریافت آن در محل مدنظر باشید.

تاج گل‌های این مجموعه با استفاده از گل‌های باکیفیت و تازه و در به روز‌ترین طرح‌ها تولید می‌شوند و ارسال آن‌ها با ماشین‌های مخصوص که شرایط نگه داری و حفظ سلامت گل‌ها را دارند صورت می‌گیرد.

قیمت تاج گل ترحیم

زمانی که به قصد خرید تاج گل به گلفروشی آنلاین مراجعه می‌کنید، با انواع تاج گل مواجه می‌شوید که هر یک دارای قیمت‌های متفاوت هستند. عوامل مختلفی هستند که در تعیین قیمت تاج گل تاثیرگذارند و زمینه نوسان قیمت این محصول را فراهم می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نوع گل

با توجه به تنوع بالا در دنیای گل‌ها و تفاوت قیمت آن‌ها، آن دسته از تاج گل‌هایی که با استفاده از گل‌های خاص و گران قیمت تهیه می‌شوند، قیمت بالایی دارند.

ابعاد و اندازه

انواع تاج گل ترحیم به صورت یک طبقه، دو طبقه، سه طبقه تا ۵ طبقه و در ابعاد ۱ تا ۳ متر تهیه می‌شوند. اگر قصد دارید تاج گل‌هایی با ابعاد بزرگ را برای خرید انتخاب کنید، به طبع باید بیشتر هزینه کنید.

تعداد گل

تاج گل با استفاده از تعداد زیادی گل ساخته می‌شود. هرچه تعداد گل‌های به کار رفته در این محصول بیشتر باشد و گل‌ها به شکل فشرده‌تری در کنار هم قرار گرفته باشند، علاوه بر افزایش زیبایی تاج گل، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

نحوه طراحی

انواع تاج گل ترحیم در سبک‌ها و طرح‌های مختلف تهیه می‌شوند. به طور معمول تاج گل‌های ساده به دلیل زحمت کمتر برای ساخت، دارای قیمتی مناسب و به صرفه هستند.

فصل

باتوجه به اینکه انواع گل در فصول مختلف سال رشد و پرورش می‌یابند، قیمت آن‌ها نیز در فصل‌های مختلف متفاوت خواهد بود‌‌؛ بنابراین اگر قصد دارید گل‌هایی که خارج از فصل پرورش یافته‌اند را در تاج گل استفاده کنید، طبیعتا باید بیشتر هزینه کنید.

برای خرید تاج گل با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب به گل فروشی‌های منصف نظیر آنام فلاور مراجعه کنید تا در ازای پرداخت مبلغ مناسب یک تاج گل باکیفیت، دریافت کنید.

سخن پایانی

یکی از متداول‌ترین روش‌های عرض تسلیت به خانواده متوفی و بیان ارادت و همدردی با آن‌ها، اهدای تاج گل ترحیم است. تاج گل ترحیم در واقع از گل‌های لیلیوم، گلایل، داوودی، زنبق و میخک تهیه شده که آن‌ها را روی یک پایه چوبی که قابلیت ایستادن دارد می‌چینند. رنگ گل‌های به کار رفته در تاج گل ترحیم به سبز، سفید و زرد محدود بوده و نمی‌توان از هر گلی در آن استفاده کرد. جالب است بدانید که هر گلی که در تاج گل مورد استفاده قرار می‌گیرد در بر دارنده پیام و سخنی خاص است بنابراین در انتخاب گل باید دقت شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
با ما تماس بگیرید
×